آموزش اتصال به DVR دوربین مدار بسته از طریق اینترنت
نوشته شده توسط : negaco

 اتصال به  DVR دوربین مدار بسته از طریق اینترنت

یکی از اولین چیزهایی که مردم می خواهند در مورد سیستم نظارتی و دوربین مدار بسته خود بدانند  این است که آیا آنها توانایی اتصال به اینترنت را برای مشاهده از راه دور دارند. در گذشته، سیستم های امنیتی باید توسط یک نگهبان در یک اتاق دور نظارت شوند که تمام طول روز باید مشغول تماشای مانیتور مطمئن شوند تا هر اتفاق بررسی شود. گزینه دیگر بازگشت و بررسی فیلم پس از رخ دادن، اما پس از آن آسیب ممکن است رخ دهد. امروزه بسیار مهم است که قادر به مشاهده سیستم دوربین مدار بسته خود را از راه دور باشید به طوری که بتوانید آن را در زمان واقعی مشاهده کنید. فناوری بسیار پیشرفت کرده است که قادرید اطلاعات را  به طور مستقیم با  تلفن همراه یا رایانه لوحی خود دریافت کنید. این می تواند به آسیب دیدن  اموال و یا به سرقت رفتن  منجر شود. با مشاهده ضبط ویدئو دیجیتال (DVR) از طریق اینترنت، شانس بسیار بهتری در متوقف سازی  جرم و جنایت دارید.

هر کسی نمی تواند  تکنولوژی را  درک کند. من در طول سال آموخته ام  که بسیاری از چیزهایی که ممکن است به نظر برای کسانی که از کامپیوتر به صورت روزانه استفاده می کنند ساده باشد  مانند یادگیری یک زبان دیگر، برای دیگران بدون تجربه گسترده نیست. در هر صورت، در پایان این مقاله امیدوارم که به شما نشان دهم چگونه DVR خود را از بالا به پایین به اینترنت متصل کنید  به طوری که درک کامل از اتصال ، پیکربندی تمام تنظیمات مورد نیاز، بدست آورید.  بسیاری از آموزش های آنلاین به شما نشان دهد که چگونه سیستم امنیتی خود را بسیار کوتاه و دقیق به اینترنت متصل کنید  و درک به اندازه کافی از آن بدست آورید.

اول، برخی از مزایای اتصال DVR خود به شبکه

  1. تماشای تصاویر دوربین مدار بسته خود دور از محل یکی از مهم ترین ویژگی های DVR های فعلی است. این به شما توانایی جلوگیری از جنایات و همچنین مراقبت از اتفاقات فعلی می دهد.
  2. بررسی و پشتیبانی از DVR خود از راه دور و کپی از آنچه اتفاق می افتد در صورت خراب شدن دوربین مدار بسته
  3. پیکربندی DVR و دوربین مدار بسته تخصصی از راه دور. اگر شما متوجه شدید که DVR نیاز به برخی از تنظیمات دارد این کار مفید است.
  4. تغییر تنظیمات در دوربین هایی که قادر به دیدن ناگهانی با توجه به شرایط در حال تغییر نیستند. برخی از افراد اول از دوربین خود بسیار راضی بودند اما بعد از وقوع یک طوفان آن دید مورد نظر را ندارند. اگر شما قادر به رسیدن به محل نصب DVR ودوربین مدار بسته نیستید، این به شما اجازه می دهد از هر کجا که هستید تنظیمات را تغییر دهید به طوری که هیچ چیز را از دست ندهید. با این حال، لطفا توجه داشته باشید که برخی از  دوربین مدار بسته ها این ویژگی ها را ندارند، اما برای آنهایی که انجام می دهید، باید  به آنها از راه دور دسترسی داشته باشید که این یکی از ویژگی های بزرگ است.

چند چیز اساسی برای  شروع وجود دارد.

  1. اتصال زنده به اینترنت. این اتصال می تواند از هر ارائه دهنده خدمات اینترنت در منطقه شما باشد. هر چه سرعت سریع تر باشد، اتصال بهتری دارید . با این حال، می توانید تصاویر دوربین مدار بسته خود را از راه دور با سرعت اینترنت کند مانند DSL مشاهده کنید.  معمولا ارائه دهنده خدمات اینترنت گزینه اجاره یک مودم را فراهم می کند مگر اینکه خود راه اندازی کنید.

اتصال اینترنت

  1. روتر. روتر دستگاهی است که داده ها را بین اتصالات شبکه خود ارسال می کند. این به شما اجازه اتصال چندین دستگاه را به  تک اینترنت تان می دهد. بسیاری از خانه های امروز در حال حاضر روترهای Wi-Fi دارند که اجازه اتصال دستگاه های را به اینترنت به صورت بی سیم می دهد. شما برای دسترسی به DVR خود را از راه دور به یک روتر بی سیم نیاز دارید.  برخی از مارک های بزرگتر روتر Linksys (سیسکو)، D-Link ،  Netgear، Belkin در، و حتی اپل هستند.

روترها

  1. ۳. کابل اترنت . این کابل ها معمولا به صورت کابل های  CAT5 برای اتصال به اینترنت فروخته می شوند.

اکثر DVR ها با توانایی مشاهده از راه دور خواهد یک پورت شبکه دارند که می توانید کابل CAT5 خود را به آن متصل کنید. گاهی اوقات سازنده حتی یک کابل با سیستم دارد اما با  برنامه ریزی اتصال DVR در نزدیکی روتر خود ، بیشتر از زمان کابل خیلی کوتاه است. مطمئن باشید که برای اندازه گیری به چند فوت  کابل قبل از خرید سیستم خود نیاز دارید. همچنین شما نیاز به  یک کابل اترنت اتصال مودم به روتر دارید. روترها معمولا با کابل اترنت کوتاه هم هستند.

کابل اترنت

  1. DVR با توانایی مشاهده از راه دور شده. همه DVR ها توانایی مشاهده از راه دور را دارند. برخی از DVR ها فقط برای ضبط هستند و ویژگی های اتصال به آنها را از طریق اینترنت ندارند. اطمینان حاصل کنید که DVR شما قادر به انجام این کار از طریق تماس با تولید کننده و یا چک کردن کتابچه راهنمای با آن است.

DVR

  1. مانیتون. برای راه اندازی اولیه، شما به نوعی از مانیتور جهت اتصال DVR خود و مشاهده تمام تنظیمات پیکربندی دارید. هنگامی که این تنظیمات پیکربندی می شوند، برای مشاهده سیستم از راه دور دیگر به مانیتور نیاز ندارید. برخی از DVR ها دارای خروجی هستند که همچنین به شما اجازه استفاده از یک تلویزیون را به عنوان مانیتور با اتصال آن به  BNC، HDMI، VGA، و یا حتی اتصالات RCA کامپوزیت بسته به دستگاه خریداری شده می دهند.

 

 

مانیتورینگ و نظارت دوربین مدار بسته

شروع

  1. اطمینان حاصل کنید که مودم شما به اینترنت متصل است. معمولا مودم ها یک سری از چراغ ها را در جلو دارند که چراغ وضعیت هستند و مشخص می کنند با آنها  حال حاضر کار می کنید. تمام مودم های مختلف هستند ، بنابراین اطمینان  حاصل کنید که اطلاعات را از ارائه دهنده خدمات خود یا کتابچه راهنمای خود دریافت می کنید. راه اندازی مدل و متصل کردن آن فراتر از محدوده این مقاله است و این مرحله باید قبل از حرکت رو به جلو به پایان برسد.
  2. ۲. مودم خود را به پورت اینترنت روتر خود وصل کنید. معمولا روتر شما یک پورت برای اتصال به اینترنت را دارد. این درگاه معمولا از پورت های دیگر به دور است و در پشت روتر است که دستگاه هایی برای  اتصال به اینترنت دارند. از یک کابل CAT5 برای این اتصال استفاده کنید
  3. DVR خود را به یکی از پورتهای داده روتر خود وصل کنید. اکثر روترهای حداقل ۴ پورت برای سخت افزار برای اتصال به اینترنت دارند.  همچنین می توانید  از یک کابل CAT5 برای این اتصال استفاده کنید. برای راه اندازی اولیه، اگر در حال برنامه ریزی جابجایی دستگاه DVR به یک مکان دوردست هستید به کابل CAT5 طولانی نیاز ندارید. همیشه ممکن است DVR را پس از راه اندازی اولیه حرکت دهید  .
  4. DVR خود را به مانیتور خود وصل کنید. این می تواند با استفاده از هر یک از روش های موجود و بسته به نوع مانیتور و خروجی DVR در دسترس انجام شود. اگر شما یک پورت HDMI یا VGA در هر دو DVR و مانیتوردارید ، خود انتخاب کنید.

حالا که شما سخت افزار را  راه اندازی و متصل هستید، مطمئن شوید همه چیز روشن است و کار می کند.  بعدی، گام بعدی را برای پیکربندی روتر و DVR بررسی کرده  و شما به زودی قادر به مشاهده آن از راه دور خواهید بود.

دیگر DVR ها ممکن است منوهای  اندک متفاوت داشته باشند ، اما تنظیمات همه یکسان است.

پیکربندی DVR

  1. ورود به DVR خود با استفاده از نام کاربری و رمز عبور ارائه شده توسط تولید کننده. اگر این DVR در حال حاضر قبلا پیکربندی شده است، از اطلاعات مدیریت ورود استفاده کنید.

صفحه ورود به وب سرویس DVR

  1. منو برای را تنظیمات شبکه انتخاب کنید. در این بخش قادر خواهید بود یک آدرس IP ختصاصی برای DVR داشته باشید. این آدرس آی پی استاتیک داخلی خواهد بود. (این کار معمولا با ۱۹۲.۱۶۸.XXX.X آغاز می شود). من پیشنهاد دارم برای شروع استفاده از این تنظیمات ، می توانید آنها را تغییر دهید.

منو تنظیمات شبکه DVR

  1. تنظیمات امنیتی مرورگر خود را به منظور دانلود سرویس DVR وب پیکربندی کنید. به منظور اتصال به DVR خود از داخل و یا خارج شبکه ، باید  مطمئن شوید که مرورگر قادر به دانلود وب سرویس از DVR است. فقط به Tools Tools > Internet Options > Security بروید.

در این تب،دکمه Custom Level  را می بینید

دکمه Custom Level   IE

روی آن کلیک کنید و مطمئن شوید که گزینه Download Unsigned ActiveX controls ، “ Prompt ” دارد (یا فعال کردن) به جای غیر فعال کردن انتخاب شده است.

فوری اکتیو ایکس بدون علامت

با این کار مطمئن می شوید که در زمان  دسترسی به DVR خود ، اجازه نصب وب سرویس اکتیو ایکس را دارید و می توانید دسترسی از راه دور و پیکربندی DVR داشته باشید. شما می توانید همین کار را برای دیگر تنظیمات اکتیو ایکس انجام دهید. هنگامی که انجام می شود، اینترنت اکسپلورررا ببندید  سپس آن را راه اندازی مجدد کنید تا  مطمئن شوید که تنظیمات را تغییر داده اید.

  1. اتصال به DVR خود را با استفاده از اینترنت اکسپلورر در داخل. هم اکنون باید قادر به اتصال به DVR خود در داخل شبکه باشید. این کمی متفاوت از اتصال به خارج از آن است. از آدرس IP استاتیک داخلی و شماره پورت درDVR خود برای  پیکربندی استفاده کنید. این خواهد بود: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۱۰:۸۸ .

‘: ۸۸’ در پایان پورتی است برای اتصال به وب سرویس DVR خود استفاده می کنید.

ورود دوباره به خدمات وب سایت خود

پورت روتور را ارسال می کند. کار بعدی ارسال پورت به روتور خود است. اینکار برای اتصال به  DVR از یک مکان دور لازم است. اگر درست  IP خود را تایپ کردید روتور دستگاه را نخواهد شناخت.

در شبکه می تواند چندین کامپیوتر و دستگاه ها وجود داشته باشد ، بنابراین شما نیاز دارید با اختصاص یک نقشه به تمام پورت پیکربندی شده  به روتر خاص متصل شوید.

وارد  روتر خود با استفاده از دروازه آدرس IP و نام کاربری و رمز عبور تنظیم شده شوید . به طور پیش فرض، بسیاری از روترها  آدرس گیت وی IP پیش فرض خود را به شماره   ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ دارند.  این چیزی است که  در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می کنید. هنگامی که  ENTER را  وارد کردید، پنجره ای باز می شود که درخواست ورود را سوال می کند.  اگر هیچ گونه تغییری ندادید  باید بتوانید admin را به یوزر و پس خود وارد کنید.  برخی از روتر ممکن است رمز عبور پیش فرض داشته باشند. باید روتور خود را دستی کنترل کنید یا از  سرپرست شبکه خود مطمئن شوید. برای پیدا کردن پیش فرض همچنین می توانید در گوگل جستجو کنید.

ورود به روتر خود

استفاده از پیش فرض خود در صورت عدم تغییر آن

ارسال پورت.  پنجره یا تب به نام port forwarding’ or ‘apps and gaming را پیدا گنید. به جلو بروید و یک قانون ارسال پورت جدید اضافه کنید. نام نرم افزار توصیفی دستگاه شما  port forwarding است. در این مورد شما فقط می توانید در “DVRWEB”  اتصال به  DVR وب سرویس را داشته باشید. پورت های خارجی می تواند ۸۸ (یا هر پورت شما آن را به در مرحله ۲)، پورت داخلی می تواند ۸۸ باشد پروتکل خواهد بود “TCP / UDP و IP ، IP از DVR. .

مطمئن شوید قانون با بررسی جعبه فعال شده و قانون ذخیره می شود. سپس همین کار را برای TCP و UDP پورت خود در DVR.You باید انجام دهید:

من. DVRWEB – 88 – 88 – هر دو – ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۱۰ – فعال

  1. DVRTCP – 37777-37777 – هر دو – ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۱۰ – فعال

III. DVRUDP – 37778-37778 – هر دو – ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۱۰ – فعال

منو ارسال پورت

C . آدرس IP خارجی خود را پیدا کنید. IP آدرس خود را که در حال حاضر تنظیم می کنید با تایپ“WHAT IS MY IP”  در گوگل پیدا کنید.

شما IP آدرس های عمومی خوب خود  را دریافت می کنید و مطمئن شوید که به آن توجه دارید.  این آدرسی است  که به منظور اتصال به DVR خود در محل دیگر استفاده می کنید.

IP خارجی خود را پیدا کنید

اتصال از خارج. هنگامی که توانایی برای اتصال از خارج از شبکه را دارید، آدرس IP عمومی خود  را در نوار آدرس در اینترنت اکسپلورر تایپ کنید و مطمئن شوید که ‘: ۸۸’  را در پایان اضافه می کنید. شما باید ActiveX web service prompt را ببینید. اگر قادر به اتصال به DVR داخلی هستید، اما قادر به خارج شدن  از شبکه نمی باشید، احتمالا پورت ارسال است. تنظیمات خود را بررسی و دوباره امتحان کنید.

 

منبع: آموزش اتصال به DVR دوربین مدار بسته از طریق اینترنت




:: برچسب‌ها: اتصال به DVR دوربین مدار بسته از طریق اینترنت , آموزش نصب DVR , آموزش نصب دوربین مدار بسته , دوربین مدار بسته ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: